შეფასების რუბრიკები



საკლასო დავალებები
შედეგები
1-2 ქულა
3-4 ქულა
5-6 ქულა
7-8 ქულა
9-10 ქულა
მათემატიკური ცნების ტერმინების ცოდნა
დახმარების გარეშე ვერ აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს,ვერ მოჰყავს მაგალითები
არასრულყოფილად აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს,უჭირს მაგალითებისა და ფორმულების დასახელება
ძირითადად აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს, მოჰყავს ფორმულები და მაგალითები
იცის ცნებები, მოჰყავს მაგალითები
ყოველთვის იცის ცნებები, განმარტებები. მოჰყავს მაგალითები
კავშირი მათემატიკურ გამოსახულებასა და ამოცანებს  შორის
დახმარების გარეშე ვერ ამყარებს კავშირს მათემათიკურ გამოსახულებებსა და ამოცანებს შორის
არასრულყოფილია და ამყარებს კავშირს სხვადასხვა ამოცანებსა და გამოსახულებებს შორის
ძირითადად  ამყარებს კავშირს სხვადასხვა ამოცანებსა და გამოსახულებებს შორის
ამყარებს კავშირს  სხვადასხვა ამოცანებსა და გამოსახულებებს შორის იშვიათად უშვეს შეცდომებს
ყოველთვის ამყარებს კავშირს  სხვადასხვა ამოცანებსა და გამოსახულებებს შორის . შედეგი მიღწეულია
დავალების სისტემატიურად შესრულება
არ ასრულებს დავალებას
პერიოდულად ასრულებს დავალებას, ისიც არასწორად
დავალებას ასრულებს ხშირირი ხარვეზებით
დავალებას ასრულებს მცირე ხარვეზებით
სისტემატიურად ასრულებს დავალებას
გამოთვლები
გამოთვლები არ მეტყველებს ამოცანის გაგებაზე. შედეგი არაადეკვატურია
არასრულყოფილად აკეტებს გამოთვლებს.შედეგები არასრულყოფილია
გამოთვლები მეტ-ნაკლებად სწორია, თუმცა შეიცავს ტექნიკურ ხარვეზებს
გამოთვლები სწორია, თუმცა შეიცავს ტექნიკურ ხარვეზებს
გამოთვლები სწორია, გამოყენებული აქვს გამოთვლების ოპტიმალური ხერხი








მათემატიკა, შეფასების რუბრიკები კლასში

კატეგორია
9-10 ქულა
7-8 ქულა
5-6 ქულა
1-4 ქულა
მათემატიკური ცნებების ტერმინების ცოდნა
ყოველთვის იცის ცნებები, განმარტებები. მოჰყავს მაგალითები
ძირითადად აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს, მოჰყავს ფორმულები და მაგალითები
არასრულყოფილად აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს. უჭირს მაგალითებისა და ფორმულების დახახელება
დახმარების გარეშე ვერ აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს, ვერ მოჰყავს მაგალითები
ცოდნის გამოყენება
ყოველთვის პოულობს ამოცანის ამოხსნის გზას, იშვიათად უშვებს შეცდომებს, იყენებს ცოდნას
ძირითადად პოულობს ამოცანისადმი ამოხსნის გზას, მაგრამ ხარვეზებით
არასრულყოფილად პოულობს ამოცანის ამოხსნის გზას. ვერ ასრულებს მას
დახმარების გარეშე ვერ პოულობს ამოცანის რომელიმე გზა, ვერ მიდის ცოდნის გამოყენებამდე
კავშირი მათემატიკურ გამოსახულებებსა და ამოცანებს შორის
ყოველთვის ამყარებს კავშირს სხვადასხვა ამოცანებსა და გამოსახულებებს შორის; იშვიათად უშვებს შეცდომებს, შედეგი მიღწეულია
ძირითადად ამყარებს კავშირს სხვადასხვა ამოცანებსა და გამოსახულებებს შორის
არასრულყოფილად ამყარებს კავშირს სხვადასხვა ამოცანებსა და გამოსახულებებს შორის
დახმარების გარეშე ვერ ამყარებს კავშირს მათემატიკურ გამოსახულებებსა და ამოცანებს შორის
გამოთვლები
გამოთვლები სწორია, თუმცა შეიცავს მექანიკურ შეცდომებს, არჩეული და გამოყენებული აქვს გამოთვლების ოპტიმალური ხერხი
გამოთვლები მეტნაკლებად სწორია, ტუმცა შეიცავს ტექნიკურ ხარვეზებს
არასრულყოფილად აკეთებს გამოთვლებს შედეგი არასრულყოფილია
გამოთვლები არ მეტყველებს ამოცანის გაგებაზე. შედეგი არაადეკვატურია
სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემის დემონსტრირება
ყურადღებით ისმენს სხვების აზრს, აანალიზებს და კორექტულია
უსმენს სხვების აზრებს და ცდილობს იყოს კორექტული
ყოველთვის არ უსმენს, მაგრამ აქვს არაადეკვატური რეაქციები
არ უსმენს სხვების აზრებს, აწყვეტინებს







შეფასების რუბრიკები მათემატიკაში
2015-2016 სასწავლო წელი
საშინაო დავალება
შედეგები
1-2 ქულა
3-4 ქულა
5-6 ქულა
7-8 ქულა
9-10 ქულა
საკუთარი აზრის დასაბუთება
არ არის ჩართული
იშვიათად ერთვება
პერიოდულად ერთვება
აქტიურია
აქტიურია,რედუქტიულია
სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემის დემონსტრირება
არ გამოთქვამს საკუთარ აზრს
იშვიათად გამოთქვამს საკუთარ აზრს
პერიოდულად გამოთქვამს საკუთარ აზრს
გამოთქვამს საკუთარ აზრს
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი და ასაბუთებს მას
დავალების სისტემატურად შესრულება
არ ასრულებს დავალებას
პერიოდულად ასრულებს დავალებას, ისიც არასწორად
დავალებას ასრულებს ხშირი ხარვეზებით
დავალებას ასრულებს მცირე ხარვეზებით
სისტემატურად ასრულებს დავალებას
ვერ გაიაზრებს დავალებას, ვინაიდან არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
პერიოდულად ასრულებს დაბალებას, ისიც გაუაზრებლად
ცდილობს
სწორად გაიაზრებს დავალებას
სწორად გაი-          შემოქმედებითად
                                 უდგება  ყველა სახის
                                  დავალებას
აზრებს
დავალებას




ჯგუფური მუშაობა

#
შედეგი
ქულა
1
იცავს დროის ლიმიტს
1
2
პოულობს პრობლემის გადაჭრის ოპტიმალურ გზას
2
3
იცავს ტოლერანტობას
1
4
პრობლემების შეჯერებით აღწევს მიზანს
2
5
 პოზიციას ამყარებს არგუმენტებით
2
6
მინი პრეზენტაცია გამართულია სალიტერატურო ენით
1
7
აკრიტიკებს აზრს და არა პიროვნებას
1

პრეზენტაცია
#
შედეგი
ქულა
1
პასუხობს სათაურს
2
2
შემოიფარგლება კონკრეტული თემით
1
3
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
1
4
საუბრობს გამართული ენით და იყენებს შესაბამის მეცნიერულ ტერმინოლოგიას
2
5
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
1
6
 ადარებს მოვლენებს,ფაქტებს, საგნებს
1
7
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
8
იცავს დროის ლიმიტს
1

დისკუსია
#
შედეგი
ქულა
1
წარმოადგენს საკუთარი (ჯგუფის) პოზიციას
1
2
მკაფიოდ დაგასაგებად აყალიბებს აზრს
2
3
 მსჯელობს არგუმენტირებულად
1
4
აკეთებს დასკვნას
1
5
მოჰყავს არგუმენტები საკუთარი აზრის გასამყარებლად
2
6
თანმიმდევრულად,შემოიფარგლება კონკრეტული თემით
1
7
ფლობს აუდიტორიას
1
8
კორექტულია ოპონენტის (განსხვავებული აზრის) მიმართ,ისმენს და კონსთრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
1


პრაქტიკული მუშაობა
#
შედეგი
ქულა
1
ტექსტის წაკითხვა და გააზრება
1
2
აქვს მოცემულ ყველა მითითებაზე ადეკვატური პასუხი
3
3
სათქმელს ასაბუთებს ტექსტური მასალით
3
4
გააჩნია დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი
2
5
იცავს წერის ნორმებს
1






No comments:

Post a Comment

განათლების სამინისტრო